Knasigt val?

Igår fick jag ett ryck och ville testa på vad som händer om jag slutar äta som en jävla dåre, och börjar äta nyttigt dvs dra ner på både kcal och kolhydratsintaget samt öka/bibehålla proteinintaget. Ett tamt deff försök kort och gott. Dilemmat är alltså, äta som en gris ligga minst 500 kcal +/dag och ha ett protein intag på typ 170 gram. Vilket ska leda till ökad vikt, massa och styra. Detta har jag försökt med nu i typ 2 månader, okej jag har visserligen gått upp 3 kilo men.. Fyfan va jobbigt det har varit, jag är ständigt mätt, maten har inte varit god på 2 månader då jag tvingat i mig den, det är ett rent helvete att gå upp i vikt.. Så nu tänkte jag bara se hur kroppen reagerar och om man, som dom säger, håller kvar styrkan och rena muskler om man bara äter tillräckligt med protein.
.
Så ja, nu kör vi, dagens mål såg ut såhär..
.
Frukost: Gröt, mjölk, 1 mörkbröd, kaffe.
.
Lunch: Hälsotallrik från Brasco, innehållande extra kyckling, keso och bullgurr.
.
Middag: Biff med biff, samt redigt med sallad (avokado, sockerärter, fetaost, apelsin osv..) samt keso.
.
Kvällsmat: Keso med linfrön och tomat, äggshake (3 ägg+mjölk+oboy) banan, vatten.
.
Ser det gott ut?
.
Faktiskt väldigt gott och sjukt skönt att inte behöva trycka i sig massa äcklig mat när man redan är mätt som ett svin. Hela dagen hamnar jag på ett väldigt cirka intag av: Kcal: Sjukt cirka typ 2100 kcal.. Och enligt http://www.dietguiden.com/kalorier.php så gör jag av med 3700 om dagen. Detta innebär alltså att jag går 1600 kcal minus varje dag? Det är ju bara sjukt, kan detta stämma? Eric, Wille, Hubbe? Någon?
.
Proteinintaget landar på cirkus: 150 gram.. Detta är ju inget positivt då jag behöver minst 160 gram. Dock så avrundar jag alltid nedåt när jag räknar för att inte få för stora förhoppningar.
.
Körde även ett pass idag, dock inte seriöst alls. Körde med Tobbe i mitt ryssgym. Blev lite allt möjligt. Inget värt att nämna.
.
JA: Vad vill jag då få ut av detta hastiga beslut? Jo som tidigare nämnt, kolla hur kroppen reagerar, hur man mår, hur mycket styrkan påverkas, och framför allt, kolla om packet blir tydligare utan de lilla fett som sitter på magen. Om det inte blir de, så äre bara att börja käka igen och köra mage mycket hårdare. Varför gör jag detta just nu? Skulle säga, ah det är ju Thailand om cirka 1 månad. Men faktiskt inte bara därför, fick bara ett ryck, ville ha lite ändring, sen är det fan roligt att lägga upp kost, ändra lite i träningschemat och fiffla, kan jag tycka iaf :D

Kommentarer
Postat av: willé

De konstiga är att du landar på 2100 kcal, de e fan inte mycke. Två pizzor typ. Att du behöver få i dig 3700 kcal stämmer nog.



Jag tror du har räknat lite fel när du tagit fram ditt snitt kcal intag.



Skulle du nu behöva få i dig mer kalorier så kan du börja äta fler mindre mål och byta ut vatten till mjölk=) vatten innehåller 0 kcal...

2010-11-27 @ 02:01:09
Postat av: willé

de verkar också som att dina måltider innehåller väldigt lite kolhydrater och väldigt mycket sallad

2010-11-27 @ 02:03:24
Postat av: Hubbe

Som Willé nämnde äter du ju typ inga kolhydrater, och att köra på GI håller fan inte längden. "Man blir smal, men dum i huvudet" - Paolo Roberto.



Dessutom har Willé rätt i att du ska äta fler gånger om dagen, vilken du ju gjort tills nu. Dock inte speciellt mycket kcal till måltider, bara något för att hålla magen igång med mycket protein.

Äta regelbundet behövs också, fast det är jävla svårt.



Men bara 2100 kcal blir fan för lite tror jag, en kvinna som inte tränar skall äta 2000 kcal om dagen liksom.



Dock går det 4kcal på 1g protein, brukar det räknas med eller ej? Har inte koll på det.. I så fall får du ju då 600kcal extra.

2010-11-27 @ 14:19:25
URL: http://skrob.blogg.se/
Postat av: Matte

Haha, har ni fått något om bakfoten här? Grejen är att ju att få sig lite kcal? Knappt några kolhydrater alls? Haha, ahmen typ GI. Nej klart de inte håller i längen, därför jag bara ska testa den i några veckor.



Grejen var bara den att jag tyckte 2100 kcal var sjukt lite, inte något dåligt med det utan bara om det ens var rimligt..

.

Och ja, hubert. Kalorierna från proteinet är inräknat.

2010-11-27 @ 16:43:52
Postat av: Eric

Hubbe vad fan snackar du om? Klart man stryper kolhydratsintaget om man vill gå ner i vikt men hålla sig på bra protein och fettnivåer för att få en positiv proteinbalans och typ överleva? Matte har ju tryckt kolhydrater i ett halvår, för att bullar och nu vill han prova förbränna de typ Max 5 kilo fett han har på kroppen? Det är ju ingen förändring i hans kost överlag. Ako käkade inte kolhydrater alls under deffen, de Paolo vänder sig till är feta kvinnor som tänker äta så i ett halvår- inte tre veckor. Kroppens organ behöver ca 800 kcal/dag för att fungera som normalt, allt över det i kombination med en positiv proteinbalans och bra näringsnivåer fungerar ju i princip. Body builders ligger ju på ca 1200 kcal/dag som värst. Det må vara jobbigare men sen går det snabbare också.

/AKO

2010-11-27 @ 17:32:48
Postat av: Hubbe

1200 kcal/dag? Fan va sjukt :O

2010-11-27 @ 18:32:24
Postat av: willé

jag får inte ihop ekvationen att man får i sig mindre kolhydrater än vad man gör av med?!?! det är ju bara sjukt. det kan(ganska säker) sänka immunförsvaret, pumpen, orken, muskeltillväxten och hormonbalansen. Man måste åtminstone få i sig lika mycket om man vill gå upp i vikt?(jag antar att han vill bli större, inte bara smalare?)

2010-12-01 @ 00:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0