Varför dessa kosttillskott?

Gymgrossisten säger detta om EAA.
"Idrottare använder EAA som tillskott för att optimera näringsintaget, förebygga skador och stimulera uppbyggnad av fettfri muskelmassa. EAA är förkortningen på Essential Amino Acids vilket betyder att denna grupp aminosyror är livsnödvändiga/essentiella och att vi ej kan bilda dem i kroppen. Det finns totalt tjugo olika aminosyror i proteiner och av dessa är åtta stycken essentiella (EAA). 

EAA måste tillföras via kosten varje dag för att kroppens proteinbehov skall tillfredställas. Vid brist på EAA kan kroppen inte bilda tillräckligt med kroppens muskler och immunförsvar bryts ner."
.
Kort och gott så ökar dessa aminosyror proteinsyntesen bättre än vad vanligt protein gör. Läsa mer om EAA kan ni göra här.. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
.
Jag läste den där tråden och tyckte det lät jävligt bra då de gör det de gör liksom. + att jag alltid mår illa efter mina pass, och en saftig Gainer gör verkligen inte detta illamående bättre. Så jag skulle vilja skita i Gainer direkt efter träning och endast använda det som mellanmål. Men, det känns ju dumt att inte "äta" något alls efter gymmet. Så vad passar inte mig då bättre? Jo EAA, det ger mig bra med proteiner och min proteinsyntes håller sig uppe enda tills jag kommer och kan äta redig med mat. GREAT. Kostnad för cirka 2.5 månaders bruk. 199 kr, sjukt värt.
.
Gainer, det flesta vet vad det är till för. Denna ska jag som sagt inte ta efter träning nu på ett tag, åker hellre hem och äter riktig mat. Dock så kommer jag dra 1-2 shakar under dagen så kroppen får tillräckligt med kcal, protein och kolhydrater om dagen. 3 kg, räcker, max 1 månad. 255 kr
.
NO-Xplode. "Once you try it, you will never train without it!" påstår BSN, och ja, det kanske är sant. Pumpet man får i kroppen under passet när man tagit denna innan är soft som fan, man blir hård som en jävla sten, jag vet inte om man klarar fler reps eller lyfter tungre, det är svårt att avgöra, men man blir taggad och Pumpad. Sen ska man tydligen bli större av den också, om det stämmer får jag återkomma med ;) 50 servings för 329 kr på Gymvaruhuset.se , kan dock bli mer än bara en serving/pass.
.
PS. Vikten ligger på 81 kg nu.

Kommentarer
Postat av: Hubbe

Hur sjukt är det inte att ALLT det där gick på endast 20 kr mer än vad endast min gainer kostar. Jävla Life alltså, trodde att det där skulle gå på 1500 eller mer, men ånej. Fan, man kan ju komma undan riktigt billigt. Nästan så att jag går in på den där hemsidan och beställer hem hela det där kitet. Jävligt taggad på det.



"kan dock bli mer än bara en serving/pass.", akta dig som sagt. Danskens kompis råkade ta matskedar istället för teskedar och då blev det knas.



2010-11-13 @ 20:33:37
Postat av: willé

Man får i sig mycke L-leucin och glutamin(de viktigaste ingredienserna i EAA) genom att dricka mjölk och käka jordnötter=)



Så Liljään har gjort nytta med alla sina nötter i alla fall:D

2010-11-13 @ 21:49:49
Postat av: Emma

jag tror på att träna och äta därefter. :P

2010-11-13 @ 22:03:40
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: H

Men om man inte klarar av mjölk då Wille... Vad gör ja då?

2010-11-13 @ 23:36:11
Postat av: willé

ät:

beef, chicken, fish, eggs, dairy products, wheat, cabbage, beets, beans, spinach, and parsley

2010-11-14 @ 01:07:51
Postat av: Matte

Ah det är fan riktgit sjukt huberto. Jo det får man säkert Wilerto, grejen med EAA är att höja syntesen just under träningen, inte så man trycker lite jordnötter och mjölk innan ett pass, lite knepigt att konka. Åh, Emma, en okänd läsare, vem är du? :D haha, jo mat är ju helt klart det bästa, men om man äter som en ursinnig hingst frukost, lunch och middag men ändå inte når upp till vad som krävs, så behövs kosttillskott.

2010-11-14 @ 01:47:09
Postat av: The Hub(erto)

Haha, fan vad sjukt att någon mer än jag, Wille och instickar-Eric kommenterar.



"Om man inte klarar av mjölk då Wille.." och sen skriver du dairy products? Haha.



Min sköna tjocka farbror på dryga 150 pannor blev liksom förvånad över hur mycket käk jag tryckte i mig till middagen, så japp, kosttillskott krävs.



Tror nog att jag ska beställa det där kitet redan i morgon, kostar ju fan mindre än en dags arbete - skitsoft!



2010-11-14 @ 02:25:01
URL: http://skrob.blogg.se/
Postat av: willé

hubbe, jag kopierade och klistrade in, har du mens eller är du bara dum i huvudet?

2010-11-14 @ 03:27:08
Postat av: Hubbe

Mens



Nä men, vägra läsa igenom vad man kopierar och sen kanske bara ta bort ett av alternativen. Nåväl

2010-11-14 @ 11:28:01
Postat av: Matte

Hahaha! Humor

2010-11-14 @ 15:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0