Slirigt

Igår vart det vila hela dagen för att sedan glida på slirfest hos Nille. Det blev riktigt lyckat, och det är ju aldrig osoft. Sov där i en fåtölj? Inte det skönaste men fan skönare än att åka hem mitt i natta. Vid 09 spåret begav jag mig mot Gurra C för Hockeybockey match, iklädd Slips och Kavaj gled jag in för att spela sista matchen för sessen. Vinst blev det också, 6-3, jag blev skyldig till en kasse samt en assist. Mycket hets på slitna veteraner i 35:års ålder förresten, ständigt jidder.
Stabilt.
.
Jaja. Inget gym idag då jag måste plugga, vilket jag dock ändå inte gör. Men. Sen är jag hyfsat seg efter 4 timmars sömn som inte var av bästa kvalitet som sagt. Nu till dagens höjdpunkt.
.
Jordnötssmör. Är ju en fantastisk upptäckt. Men dyrt, i förhållandet, bulk. Då man spränger en burk på en dag, lätt, om man vill. Så jag försökte hitta en billigare, typ willys variant av JNS, utan lyckat resultat, då dom hävdade att Scippy, var en av de billigare och att till exempel den från Fitnessguru är ganska dyr (69 kr, 350 gram).. Jaja, NU till det roliga, en pjäs förslog att man skulle göra sitt eget smör, jag kollar då hur detta då skulle gå till. Jag följer det, och vips. Jordnötssmör, hemmagjort, smarrigt, billigt och tydligen, enligt några lirare på något byggarforum så är det såå mycket bättre med hemmagjort, då man aldrig kan vara säker på vad för skit dom trycka ner i tex Sciippy. TJoho, nu ska det bulkas. Såhär gör DU ditt eget JNS.


Du behöver följande.
  • Jordnötter, (helst osaltade då det blir lite för salt med saltade)
  • Salt (Om ni kör osaltad ;) )
  • En Matberedare (här trodde jag det va kört, men en sådan har tydligen alla 50+ kvinnor hemma..)
  • Eventuellt en liten klick smör
Nu undrade ni kanske samma sak som jag, ska man inte ha något smör i? haha. Nix, kör skiten i matberedaren så kommer det ut som jordnötssmör, helt förskt va. Som trolleri, bevisar ju bara hur mycket olja och fett det är i denna mumsiga nöt. Så nu ligger man här och dricker en stadig bulkoboy innehållande.
  • 2 dl Havregryn - 200 kcal
  • 1 Banan - 150 kcal
  • 70-80 gram JNS - 500 kcal
  • 4 dl Mjölk - 180 kcal
  • Oboypulver - 50 kcal?
Lyckan över att jag kan göra hundratals sådana utan att morsan lackar på att jag äter för mycket JNS är obeskrivlig. Nu ska jag mysa / AKXON

Kommentarer
Postat av: Hubbe

Se på fan. Jag gjorde en bulkoboy till frukost idag då, fast med skippy. Men att göra egen JNS låter ganska soft alltså.. ojoj.



Onödig info: Jordnöt är egentligen ingen nöt. Det är en ärta.

2011-02-13 @ 19:58:52
URL: http://skrob.blogg.se/
Postat av: Matte

Ahrå, visst fan är det gott?



Onödigt att dryga om: Ärta vette tusan, mera en baljväxt innehållande ett frö

2011-02-13 @ 21:26:10
Postat av: Hubbe

Jodå, tror fan jag skall göra en till frukost i morgon också. Slängde i en äggvita också, bara för att göra den lite mer mättande.



Ett gott frö (;

2011-02-13 @ 23:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0