HYPERTROFI FÖR HELA SLANTEN

Träningsmetoden för maximal muskelökning. Enligt Mathias Viberg, som är ganska köttigt, spana in han på www.fitnessplay.se/mathias-viberg . Han har i alla fall kört detta ett tag nu och han menar på det att han sprängs av massa. Detta måste därför testas. Hela grejen går ut på att verkligen trötta ut muskeln, detta gör du såhär: Startar med 8 RM (reps max) - vilar i 15 sek - kör sedan så många du orkar - vilar 15 sek - så många du orkar. Detta är 1 set och han kör 4 set/övning. Detta kändes lite lite men när jag prövade detta på Bänken idag så märkte jag att det räckte gott och väl med endast 3 set. Passet kändes lite knasigt då det behövdes mycket vila mellan seten samt så blev det bara en övning på Triceps och Axlar. Dock 9 set så dom fick nog sitt iaf.
Viberg är ju lite kunnigare än vad jag är, så han vet exakt vilken vikt han bör köra på, jag däremot chansade på 50 på bänken, tror dock det vart lite lite då man ska palla, 8 Reps på först, typ 4-5 andra och 2-3 sista. Jag pallade dock 8-10-6 oftast. Så får nog höja nästa gång. Aja så här så passet ut iaf.
  • 3 utökade set Bänk 50 kg.
  • 3 utökade set Cablecross-overs
  • 3 utökade set Pushdowns rakstång
  • 3 utökade set Militärpress
Haha ser ju helt sjukt ut, 4 övningar på 3 muskelgrupper, jaja. Fan 18 set bröst, som involverar mycket triceps och axlar, så det räckte nog.
.
Ben, Vader och Mage imorrn 11.00 - LADDAD

Kommentarer
Postat av: Hubbe

Stört :O Verkar ganska soft dock

2011-02-03 @ 17:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0