Crossfit samt ben = trötta ben :((

På fredagar brukar det bli Crossfit då man liksom redan är klar med kroppen då. Så Crossfit fick det bli även denna fredag, slängde in lite ben efter också, för att jag inte va färdig med dom, hehe.
Min trogna kompanjon och jag - Erko - Slände ihop 2 varianter som såg ut såhär.
Cf 1
  • Thursters 25 kilo
  • Burpees
  • 8,8, 7,7 ... ner till 1.
Trott eller ej, men 25 kilo räckte gott och väl. Blödde i de stackars axlarn. Blev en riktigt bra kombo.
.
Andades i cirka 4-5 minuter för att sedan köra variant nr 2 som såg ut såhär
  • Dips
  • Utfallshopp (Spänst övning)
  • 8,8 - 1,1
Även denna skön, inte lika slitig som 1:an dock. Men ändå skoj.
.
Sedan högg vi in på benen som bestod av.
  • 4 set Böj - 80 kg, 8-10 reps
  • 3 set Spark - 8 reps
  • 4 set Sittande vadpress, 30 kg - 10 reps
Sen fick det bannemig vara nog, mör som en torsk idag vilket är skönt och oskönt på samma gång.
.
Blev vila idag vilket nog var behövligt. Men imorgon kör vi igång igen. Jag och Erko ska mördbulta Bröst och Triceps, kanske blir lite Mage också. Är snorladdad då jag inte besökte WC idag. Kommer bli ett skydundrande pass. Hehe. Jaja, nu ska jag äta färdigt mitt kvällsmål bestående av mackor, oboy och chokladtårta, hehe :) För att sedan sova. Peace out.
.
EB - Mathias Persson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0